Nyheter från föreningen
Veckans händelser v.42, 2025
12 okt
25-manna-laguppställning till helgen 11/10
5 okt
Veckans händelser v.41, 2025
4 okt
Nyheter hockeykiosken 25/26
15 sep, 23:08 0 kommentarer
Här kommer en lista på nyheter i hockeykiosken inför säsongen 25/26 som Per Spik fick reda på vid ett möte med LIF innan seriestarten.
Hockeykiosken säsongen 25-26
Entré
Entrén för funktionärer är även i år från baksidan av Tegera Arena.
Kassa apparater
Det är nya kassor och inloggningen till dessa är 1212
Swish
Det är ett nytt sätt när man ska ta emot betalning via swish. Kunden ska uppge sitt mobilnummer. Vi slår in det i kassan och på det viset får de en notis på deras swish om att de ska bekräfta betalningen (alltså ingen QR code)
För att i kassan registrera betalningar som kommer via swish skall man trycka ”Betala - Ej kort”.
Knäckepizza
Det är lite ny hantering när det gäller knäckepizzorna.
På Taco har man på en klick salsa + 3-4 nacho chips.
På den med soltorkade tomater och fetaost (vegetarisk) lägger man på en klick vitlöksdressing och några ruccolablad .
Man frågar inte utan det är bättre att de tar bort om de inte vill ha. Annars blir det valmöjligheter och det är svårt om de köper en pizza i kassan längs bort och sen skall du fråga om sås etc.
Meddela bemanningen till LIF (huvudansvarige för gruppen)
LIF vill ha in namnen på de som ska jobba i kiosken och detta ligger från den här säsongen på den som är huvudansvarig i respektive grupp. Kopiera de namn som finns i den delade excel-listan för de aktuella matchen och skicka det till lars.andersson@leksandsif.se dagen innan matchen eller på förmiddagen samma dag som matchen är.
Hockeykiosk bemanning 2025/26
23 aug, 20:30 0 kommentarer
Här är länk till delad excel-fil för Leksands OKs bemanningsschema av kiosk nr 3 vid SHL-matcherna säsongen 25/26.
Kiosken ska bemannas med 7 personer per gång. I listan finns det 8 personer uppsatta i verje grupp (utom gul som är 7 personer) vilket gör att ni har en reserv så ni kan i gruppen komma överens om vem som står över per gång alternativt att det är någon som har förhinder.
Länk till bemanningsschema för ändringar:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1mp8c_Mb_-JtbzWYVnnYIgmvvpY4wBGO-/edit?usp=sharing&ouid=101342020172898977872&rtpof=true&sd=true
Om du behöver byta så gör du det främst med någon person från en annan grupp eller så kontaktar ni någon av de som är på reservlistan.
Skriv in ändringarna i den delade filen (länken ovan) så att gruppansvarig vet vilka som kommer samt att det blir rätt namn som skickas in till avprickningslistan i personalentrén.
Om ni inte kan komma åt listan så är det viktigt att ni hör av er till din gruppansvarige eller Per Spik 076-808 82 05 så kan de hjälpa till att göra ändringen i listan.
Filen ovan består av två flikar, den ena är uppdelad per match så att vi har en fullständig lista med 7 personer inför varje match. Den som är gruppansvarig kopierar sin bemanning och skickar till lars.andersson@leksandsif.se kvällen innan eller på förmiddagen den aktuella matchdagen. Den andra fliken är översikt över matchdatum, matchstart och gruppindelningen.
Ett tips till er som är gruppansvariga är att skapa en messenger grupp för "er grupp" där ni kan påminna om nästa kiosktillfälle och komma överens om vilka som kan och inte kan.
De som är intresserade att hjälpa till men inte är med i någon grupp kan höra av sig till Per Spik (076-808 82 05) så sätter vi upp er på reservlistan. Man behöver inte ha någon erfarenhet av att ha stått i kiosken tidigare utan ni blir väl omhändertagna av de som varit med tidigare.
För er som är nya inom orientering så är detta ett bra sätt att lära känna andra inom Leksands OK mer än de som ni träffar när era barn har träning med Leksands OK.
Skicka ett e-mail eller SMS till mig Per Spik spiksevent@gmail.com eller 076-808 82 05. Meddela då ditt namn, mobilnummer samt vilken match som du kan hjälpa till.
Inget slutspel för Leksands IF
11 mar, 21:40 0 kommentarer
Hockeysäsongen är avslutad nu eftersom LIF hamnade på på placering 11 i tabellen. Tack för er insats i hockeykiosken den här säsongen! Det ger ett bra tillskott till klubbkassan!
Vi är ett gött gäng som är bra på att sköta kiosken effektivt och trevligt bemötande!
Information om sysslor hockeykiosk 24/25
23 sep 2024 0 kommentarer
Bifogat finns information om hur det går till i hockeykiosken när det gäller sysslor.
Info om hockeykiosken 24/25
Bemanning Leksands OKs hockeykiosk 24/25
21 jul 2024 0 kommentarer
Här är länk till delad excel-fil för Leksands OKs bemanningsschema av kiosk nr3 vid SHL-matcherna säsongen 24/25.
Det visar dels vilka som är i respektive grupp (finns fem st med fem personer i varje) samt vilka matcher som respektive grupp ska bemanna kiosken.
Länk till bemanningsschema:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BaZeq86kfvFZzd80nBIUeRN70ZG8O5JB/edit?usp=sharing&ouid=101342020172898977872&rtpof=true&sd=true
Om ni som är i en grupp behöver byta så gör ni det främst med någon person i en annan grupp. Om det inte går att byta så kontaktar ni någon som står på reservlistan som vi ska lägga upp i dokumentet när säsongen närmar sig.
De som inte är med i någon grupp kan istället gå in via länken och skriva upp sig som "Extra person" på 2-3 matcher under säsongen. Det ska vara totalt 7 personer i kiosken vid varje tillfälle. Varje grupp är 5 personer vilket innebär att det till varje match behöver vara 2 extra personer som är med och jobbar i kiosken. Man behöver inte ha någon erfarenhet av att ha stått i kisoken tidigare utan ni blir väl omhändertagna av de som ävarit med tidigare.
För er som är nya inom orientering så är detta ett bra sätt att lära känna andra inom Leksands OK mer än de som ni träffar när era barn har träning med Leksands OK.
Om det inte går att fylla i namn i extra rutorna så är ni välkomna att skicka ett e-mail eller SMS till maria.junevik@gmail.com eller 072-33 22 144. Meddela då ditt namn, mobilnummer samt vilken match som du kan hjälpa till.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade |